Svårt i matematik? Jag hjälper dig med kursen! 

Enligt många elever är det jag erbjuder det bästa som hänt dom inom matematiken! Jag strukturerar och organiserar upp kursen åt dig så att du hela tiden vet vad som förväntas av dig! Mer nyfiken på hur detta skulle kunna se ut? 
Se då denna infofilm på hur mitt material är uppbyggt? 
Är du mer intresserad av materialet kontakta mig via formuläret till höger.
 

När jag intervjuades av lärarpodden 27 juli 2023:

 

Nu är jag författare till den digitala läroboken Prefix 1a, som ges ut av Gleerups. Läs mer i länk nedan!

www.gleerups.se/laromedel/gymnasium-och-vuxenutbildning/matematik/prefix

Andrapris till utmärkelsen Guldäpplet 2018!

skolvarlden.se/speciallarare-tog-hem-arets-guldapple

Live-sändningar uppmärksamades i SVT nyheter Småland!

www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/han-hjalper-till-med-mattelaxan-live-framfor-kameran

Du hittar mina live-sändningar i matematik på min facebook-sida. Gillar du sidan får du en notis när det är dags igen på din privata FB-sida.

www.facebook.com/dallesmatte/

Kontakta mig

Vem är Dalles matte?

Mitt namn är Daniel Nilsson, legitimerad speciallärare- och lärare inom matematik från grundskolan upp till sista matematikkursen på gymnasiet. År 2018 fick jag pris för mitt digitala arbete då jag kom tvåa till guldäpplet, som delas ut årligen av DIU. Vid sidan av mitt ordinarie arbete, på svenska skolan i Palma de Mallorca, jobbar jag hela tiden för att hitta nya sätt som hjälper alla elever att kunna förstå matematik på alla dess nivåer. Mina ideer och tankar har nu även blivit en digital matematikbok, Prefix 1a, där utgivaren är Gleerups.  Mina utgångstankar till Prefix 1a bygger på över 100 elevintervjuer där elever berättat vad dom saknar i ett läromedel. Parallellt med detta gör jag även några inspirationsföreläsningar per år mot både lärare och elevever runt om i Sverige.

Vill du sponsra/donera pengar till denna sida?

Syftet med min hemsida är att hela tiden, och kommer alltid att vara gratis att använda för samtliga elever, lärare och föräldrar! Efter en del förfrågningar till att donera pengar för mitt arbete lägger jag nu till detta för er som vill. Du behöver verkligen inte göra det för att använda mina inspelningar! För Dig som ändå vill göra detta går det bra att swisha på 0793244058.

Inspirationsföreläsning med efterföljande workshop?

Titta och läs mer i länk vad det är jag tar upp och vad vi kommer att jobba med (riktar sig till alla lärare dvs alla kurser/ämnen)!

https://youtu.be/RT9Qrh0aiMg

Föreläsning för elever i "Studieteknik i matematik!"

En bra studieteknik är kanske det viktigaste för att en elev ska nå sitt mål, oavsett matematikkurs! Är Ni intresserade av att få en inspirerad föreläsning på Er skola om tips och tricks elever kan använda sig av för att utvecklas i matematiken? 

Läxhjälp?

Du kan även ställa frågor på min egna facebooksida - ta ett kort på din uppgift och jag skickar ett kort på ett lösningsförslag till dig så fort jag sett din fråga.

www.facebook.com/dallesmatte?ref=hl